We waren nog maar net opgestegen van JFK toen er een 
                          enorme knal te horen was. "Ik ga even kijken bij 
                          mijn ouders die voor in het vliegtuig zitten." 
                          Zei mijn buurman. "Volgens mij krijg je nooit toestemming, 
                          want de bordjes met fasten your seatbelts branden nog." 
                          antwoordde ik. " This is your captain speaking, 
                          we zijn door de bliksem geraakt, maar aan de apparatuur 
                          is geen schade toegebracht."
                          Gelijk daarna kreeg ik van hem het AD in mijn handen 
                          geduwd. "Je moet dit eens lezen, een bericht over 
                          vier Rotterdammers die over de grote plas gaan roeien. 
                          "Die hebben het ook niet getroffen met het weer, 
                          hadden die niet beter nog een paar dagen kunnen wachten.", 
                          zei ik tegen hem. "We hebben al 4 dagen gewacht 
                          en de weerman in New Jersey gaf het advies om zaterdag 
                          te vertrekken." Ik zat naast de coach van de groep 
                          die de afgelopen 3 jaar had getraind om hun droom waar 
                          te maken, roeien van New York naar Rotterdam. " 
                          Toen ze begonnen had er maar een ervaring met roeien. 
                          En nu zitten ze hier vlak onder ons." Helaas was 
                          de bewolking zo groot dat we niet eens hoefden te proberen 
                          om ze te ontdekken. "De boot zit van top tot teen 
                          onder de stickers van de sponsers." Ik vroeg nog 
                          hoeveel dit hele project heeft gekost. "Een kwart 
                          miljoen Euro. Ik heb dagelijks telefonisch contact met 
                          ze en via de website www.oceanfours.com 
                          hou ik de ontwikkelingen bij. We hebben gisteren met 
                          150 man een party gegeven en met zijn allen een paar 
                          Heineken gedronken op de goede afloop". Op de vraag 
                          of dat ook een van de sponsers was, knikte hij. "Het 
                          record staat op 55 dagen en we hopen het in 53 dagen 
                          te doen, twee man roeien gedurende twee uur, en de andere 
                          twee rusten dan uit. Dit ritme houden ze 24 uur per 
                          dag vol gedurende de hele tocht. We verwachten dat het 
                          zo'n 10 dagen duurt voordat ze helemaal gewend zijn 
                          aan dit ritme. Je weet dat er zaken kapot gaan, maar 
                          daar is iedereen goed op voorbereid." Ik vroeg 
                          of er veel publiciteit aan was gegeven. "Twee Vandaag 
                          zend iedere week een kort item uit. De Telegraaf houdt 
                          een soort dagboek bij en er is al heel veel andere media 
                          geweest die er aandacht aan hebben besteed.
                          Dus het werk van de coach zit er nu zo'n beetje op, 
                          nu ben ik hun PR-man."
                          Bijna hadden we onze aansluiting naar Amsterdam gemist. 
                          In het vliegtuig van Salt Lake City naar New York had 
                          de purser al omgeroepen dat de 2 vluchten naar Amsterdam 
                          van Delta Airlines en KLM al klaar stonden. Onze vlucht 
                          zou om 17.10u. vertrekken. En toen we uit de slurf bij 
                          gate 22 stonden hoorde we genoeg Nederlands om rustig 
                          de volgende 30 minuten te gaan zitten. We waren met 
                          Delta Airlines gekomen, maar moesten overstappen op 
                          KLM. Onze vlucht stond eerst wel op het bord, maar de 
                          vertrektijden en het gatenummer stond er nog niet bij. 
                          20 minuten later was er van vlucht kl 0642 niks meer 
                          terug te vinden op de borden. "Waar vandaan vertrekt 
                          KLM" vroeg ik aan iemand van het grondpersoneel. 
                          "Terminal 4". Ik vroeg het aan nog drie verschillende 
                          medewerkes in het gbouw. En om 16.55u renden we door 
                          de verkeerde Terminal opzoek naar de monorail die ons 
                          nog naar Terminal 4 moest brengen. 17.15u stonden we 
                          onze schoenen uit te trekken voor de security check, 
                          maar wisten toen gelukkig al dat onze vlucht een vertragen 
                          had van 50 minuten. 18.03u Struck by Lightning.